środa, 18 marca 2015

Novotel Warszawa Airport od kuchni

Dzięki uprzejmości Novotel Warszawa Airport miałam przyjemność zaprosić kilkoro blogerów (z różnych miast w Polsce, tych w których znajdują się hotele sieci), na warsztaty i kolację z menu degustacyjnym.
Większość z nas na miejsce dotarła wczesnym popołudniem, w związku z tym mieliśmy czas poznać się (większość osób się nie znała), pośmiać i... czas bardzo szybko minął...
   Kiedy niedawno weszłam do holu Novotel Warszawa Airport
coś mnie zdziwiło... znałam już wcześniej ten hotel, byłam w nim jakiś czas temu. Teraz coś się zmieniło. Kiedyś było „typowo”: recepcja, wielki hol, gdzieś w głębi bar, restauracja zamknięta, odizolowana od innych stref hotelu.
Teraz jest inaczej. Lobby płynnie przechodzi w strefę baru i restauracji.
Jak się okazało hotel przeszedł kilka miesięcy temu, niby drobną metamorfozę, ale wnętrze zmieniło się nie do poznania. Zgodnie z założeniami (o szczegółach których opowiedział nam Paweł Derucki Kierownik Gastronomii) do tej pory wnętrza były dość „sztywne”, bar klasyka, restauracja stoliki i krzesła równo ustawione, jak wszędzie, standard.
Goście jednak oczekiwali więcej luzu.
Miejsca bardziej przyjaznego, mniej formalnego. Takiego, w którym chciałoby się dłużej posiedzieć, zrelaksować a nie tylko zaspokoić głód. Chodziło o stworzenie miejsca, z którego goście nie chcieliby wychodzić, do którego z przyjemnością by wracali i spędzali wolny czas.
Tak powstał nowy koncept gastronomiczny NOVO2.

Od czerwca funkcjonuje on w czterech Novotelach w Polsce: Warszawa Airport, Kraków Centrum, Gdańsk Marina oraz we Wrocławiu.
Nowe wnętrza zostały zaaranżowane w miejscu baru i restauracji, zostały połączone w jedną wspólną przestrzeń dającą więcej swobody i miejsca gościom. Nieformalny charakter podkreślają meble, wysokie barowe stołki, ale również wygodne kanapy, które wprost zapraszają żeby w nich usiąść i wypić kawę. Kolejną nowością nierozerwalnie wiążącą się ze zmianami architektonicznymi jest zmiana w ofercie gastronomicznej.
Już niedługo w hotelach Novotel będzie można w czwartkowe wieczory posłuchać muzyki jazzowej na żywo.
Karta oferuje międzynarodowe potrawy przygotowane w oparciu o zbilansowaną dietę (dobór naturalnych produktów i rekomendowanych dostawców), dania bezglutenowe oraz wegetariańskie (część z propozycji dostępna jest również w usłudze room-service). W menu znajdują się dania rozpoznawalne na całym świecie, tak aby każdy z gości mógł poczuć się „bezpiecznie” i wybrać znane mu danie, ale również spróbować dań z Polski. W menu znajduje się stek z wołowiny argentyńskiej, zupa Tom Kha Kai czy Burger NOVO2 z grillowanej wołowiny podawany z frytkami, żurek... Do tego wino organiczne z selekcji stworzonej specjalnie dla hoteli Novotel.

O zaletach kuchni mieliśmy okazję przekonać się podczas kolacji degustacyjnej, na którą zaprosili nas Pan Marek Przeorski Dyrektor Generalny Novotel Warszawa Airport oraz Pan Marek Derucki Kierownik Gastronomii, a którą przygotował Szef kuchni – Piotr Lasecki.

W jej trakcie spróbowaliśmy: krewetki z awokado i mango w papierze ryżowym,
bruschettę z wędzonym serem, oliwkami i pomidorami koktajlowymi oraz rukolą,
quesadillę z indykiem,

tajską zupę Tom Kha Kai - z kurczakiem, mlekiem kokosowym i ryżem jaśminowym, może trochę za delikatna ale bardzo smaczna zupa,

burgera vegańskiego z cieciorki i z bakłażanem– to niestety nie był nasz faworyt...,
zielone curry z ryżem jaśminowym - podbiło nasze serca.
satay z kurczaka z sosem orzechowym,
burger NOVO2,

sernik w tempurze z sosem z mango,
gorące czekoladowe brownie z lodami waniliowymi

Wspaniałym uzupełnieniem dań były wina przygotowane przez firmę Amka Sp. z o.o., o których opowiadał Mirosław Borkowski.

- Manzoni Borgo Gritti Prosecco DOC – delikatne musujące wino, idealne jako aperitif,
San Oro Chardonnay z Sycylii, z wyczuwalną nutą owoców tropiklanych, jabłka i agrestu. Doskonałe do ryb, owoców morza i sałatek.
Weingut Robert Weil Rheingau Riesling Trocken 2012 - jak dla mnie najlepsze wino wieczoru, tu odezwała się moja miłość do rieslinga :)
Dawson Creek Cabernet Sauvignon 2012 - dobrze zbalansowane, w nosie i ustach ciemne owoce z przewagą czarnej porzeczki i wiśni.
Primavera Dao Casal Mor Special Selecion 2012 w nosie dojrzałe owoce i przyprawy, w ustach krągłe, świeże. Do ryb, makaronów i serów.

Château Tour Prignac Medoc 2011 Rubinowe, nuty czerwonych owoców, wanilii, dębu...Mocno garbnikowe. Polecane do jagnięciny, wołowiny, dziczyzny.

Wieczór zakończył się dość późno na nocnych rozmowach i pewnie jeszcze można byłoby posiedzieć, ale rano czekały nas warsztaty.

Ale przed warsztatami śniadanie. Bardzo duży wybór dań na ciepło: parówki, bekon, fasolka, jajka (prawdziwe nie z kartonika wiem bo sprawdziłam); wędliny, sery, twarożki, wędzone ryby, warzywa i owoce, płatki i bakalie... Duży wybór pieczywa.
Po śniadaniu Paweł Derucki oprowadził nas po hotelu. Odwiedziliśmy strefę SPA & Wellness, strefę zabawy dla mniejszych i większych dzieci, letni basen.

I w końcu warsztaty.
Szef kuchni Piotr Lasecki oprowadził nas po całym swoim królestwie pozwalając zajrzeć w każdy zakamarek.

A potem razem mieszaliśmy w garach odtwarzając niektóre dania z dnia poprzedniego, te które szczególnie przypadły nam do gustu :) ,

a Szef z uśmiechem zdradzał nam sekrety kuchni.

Dziękuję Agnieszce z Dania na przyjęcia, Ani z Życie od kuchni, Dominice z Nóż i Widelec, Joasi z Apetyt na Kuchnię, Magdzie i Łukaszowi z Ale Meksyk, Tomkowi z Na krachym spodzie za miło spędzony czas :)
O spotkaniu napisali:

zdjęcia Paweł Derucki i królestwo garów